sobota, 21 marca 2009

Pomagajmy

Witam. Siedzę dziś od rana w domu i nic nie robię, a więc pomyślałem sobie, że nadeszła pora, żeby coś zrobić. I to nie byle co, bo mam zamiar tą notką nakłonić Ciebie, drogi czytelniku, do zrobienia czegoś dobrego (chociaż jaka jest definicja słowa dobro? No ale przyjmijmy, że to coś dobrego).


Przeglądając któregoś dnia jakieś forum, natrafiłem na ciekawy temat. Nakłaniał on użytkowników forum, do klikania w linki fundacji charytatywnych, za co dostają one od sponsorów pieniądze(na pomoc innym). Te linki to:
~ pajacyk.pl - kliknięcie w brzuszek pajacyka, to 5gr na jedzenie dla biednych dzieci
~ polskieserce.pl - kliknięcie na pięciogroszówkę, to 5gr dla fundacji Polskie sztuczne serce, która pomaga w "konstruowaniu" sztucznego serca, które może uratować wielu ludzi. Założycielem tej fundacji jest zmarły niedawno prof. Zbigniew Religa [*]
~ okruszek.org.pl - kliknięcie, to 5gr na jedzenie dla potrzebujących
~ habitat.pl - kliknięcie, to 1zł na zbudowanie domu dla najbardziej potrzebujących ludzi.
Nakłaniam Was bardzo gorąco, żebyście codziennie klikali we wszystkie z tych linków. Dla mało spostrzegawczych, za te 4 kliknięcia, fundacje dostają 1,15zł od firm, które je sponsorują, za co mogą pomagać potrzebującym.


Następną rzeczą, do której pragnę Was namówić, to nie wyrzucanie papierów, śmieci, butelek, etc, na ziemię, tylko do koszy na śmieci. Gdy masz jakiś papierek w ręku i nie masz co z nim zrobić, to proszę, włóż go do kieszeni i wyrzuć do pierwszego lepszego kosza na śmieci, lub w domu I nie rób tego dlatego, że ja proszę, tylko zrób to z myślą o planecie, która codzień Cię karmi.


Ostatnią już rzeczą, do której postaram się Cię przekonać, jest kupowanie, lub namawianie rodziców na zakupach, do kupowania zamiast zwykłych produktów, produkty ekologiczne, biodegradowalne(biodegradacja - biochemiczny proces rozkładu substancji przez organizmy żywe). Są one może trochę droższe od normalnych produktów, ale z doświadczenia wiem, że wystarczają na dłużej, więc wychodzi na jedno, a nie zatruwamy tak środowiska. Przede wszystkim na uwadze mam środki czystości, detergenty.


Dzięki kilku prostym działaniom, możemy zrobić coś dobrego dla innych i dla naszej planety. Bo chyba nikt nie chce, żeby niczemu niewinni ludzie umierali z głodu, lub żeby ludzie za 1000 lat żyli w betonowych bunkrach pod ziemią, bo my teraz niszczymy naszą piękną planetę. Zamiast narzekania na to, jak jest źle, zastanów się, co możesz zrobić dla naszego świata, żeby było lepiej.


Udowodnij, że potrafisz zrobić coś bezinteresownie, z myślą o innych.


Uff... Ale się napisałem. Jeśli podoba Ci się ta notka i/lub popierasz to, o czym napisałem, to odwdzięcz się i kliknij w reklamę pod notką. A jeśli nie, to też kliknij;)


Pozdrawiam Cię!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Popieram:*

Anonimowy pisze...

racja, racja...

rgl.

Prześlij komentarz

last.fm

O mnie

Moje zdjęcie
"Życie mam tylko jedno,
a wszystko czego pragnę,
to trafić w jego sedno."


"Oto miasto, co bólem twym krzyczy
setek ran
co nie sposób policzyć
Zawinięte marzenia w rulony
dziś topnieją w ogniu,
to raj utracony(...)
Mamy wolność, my
skuci w kajdany"